tiistai 13. joulukuuta 2011

Koulukiemuroita ja vesisadetta

"Elämä menee sitä rataa,
että välillä aina sataa."
Ai välillä...

Juuri eilen mietin matkalla valmennukseen, että siinä täytyy kyllä olla joku karma että aina kun me lähdetään hevosten kanssa johonkin reissuun, niin niitä saadaan satuloida pilkkopimeässä ja vesisateessa ja kurjassa kelissä jne jne. Ja näin just kävi...

Eilen siis ole Vellulla Håkkus-Påkkuspäivät :) Tämän vuoden viimeinen kouluvalmennus. Tallilta lähti mukaan Jenni ja Hugi.

Vellu on viime aikoina vähän tökkinyt traikkuun mennessä. En oikein tiedä miksi. Varsana se osasi mennä koppiin vaan naru kaulalla, mutta sen se lopetti jo aikoja sitten :D Vellua muutenkin vähän ahdistaa trailerit (se kun pitää itseään NIIN suuren suurena), niin se on mennyt aina kyytiin väliseinä sivussa, joka on sitten laitettu paikalleen. Ja kaikki ollut ok. Ja Aina trailerin vasemmalla puolelle. No nyt ollaan kaverin kanssa matkusteltu, niin alkanut vähän menemään vähän huonommin. No huonommin on varmaankin väärä sana, mutta pikkasen tökkien kuitenkin. Ei sen lastaamiseen mene nyt "huononakaan" kun korkeintaan minuutti :)
Ja niinkuin joku katsomosta joskus kesällä sanoi, että "on se millainen on, mutta onpahan itse tehty". Näin just! :)

Vaan saipahan kasvattaja olla omatekeleestä varsin ylpeä eilen :) Vellu liikkui hyvin, sillä oli normaalia pyörivämpi laukka, ravissa ja käynnissä ihan erityisen hyvä muoto + poljenta ja se taisi saada niissä päänvaivaa tuottaneissa väistöissäkin jonkun ahaa-elämyksen! :) Lisäksi Håkkus keskittyy ihastuttavan paljon Emmin istuntaan, niin toki heppa kulkee myös sitä myötä aina vaan paremmin ja paremmin. Ja kuski istuu aina vaan suoremmassa ja suoremmassa, hyvä tyypit! :D

Vellu klipattiin viime viikonloppuna nyt toista kertaa ja tällä kertaa karva oli jo sen verta paksumpaa, että klippausrajat edes erottui toisin kun edellisellä kerralla... :)

Valmennuksessa oli tällä kertaa mukana toinenkin 5-vuotias. Tämä olikin hauska juttu kun yleensä siellä on Emmi ja Vellu ja sitte kaikki taitavat hevoset :D
Tuo viimeinen ryhmä tuntuu kyllä monesti olevan vähän sekaryhmä, missä kaikki tekee melkeinpä eri juttuja. Me kun ei ehditä aloittaa valmennusta kuin aikaisintaan klo 19, niin voi tietty olla että muitakin samasta syytä olevia voi olla.

kamerakin minulla oli mukana ja otinkin ehken 5 kuvaa, jonka jälkeen päätin että kun en kerta osaa, niin antaa sitten olla osaamatta :D Kuvat olivat pimeitä, epäselviä ja heilahtaneita. Jipii...

Mitä kotielämään tulee, niin tiskasin innoissani astioita sunnuntaina ja päästin sitte tietysti vedet tiskaamisen jälkeen altaasta pois. Näin kai yleensä kuuluu tehdä... :)
Samalla hetkellä tuli allaskaapista ulos varmaan sen 20 litraa vettä! veri hitsin kiva!
Kuivasin niitä siinä aikani ja huomasin, että vesiputki oli lähtenyt pois paikoiltaan sellaisen liittimen kohdalta. Ja en tosissaan saanut sitä enää pysymään aloillaan. Ja tietenkin sunnuntai. Eilen en saanut isännöitsijää kiinni ja tänään sitten uusi yritys... Pikku hiljaa liruttamalla vesihanaa pystyy käyttämään, mutta kovemmalla paineella putki alkaa heti tiputtaa. ääh aina jotain.

Mutta eipä kai siinä sit kummempia kun alkaa pommittamaan isännöitsijää ja kuulin myös huhuja, että meillä olis estehyppelövalmennukset viikonloppuna molemmilla kopuilla :)


"Kun heräät aamulla, Puh", sanoi Nasu vihdoin, "mitä sanot itsellesi ensimmäiseksi?"
"Mitähän tänään on aamiaiseksi?" sanoi Puh. "Mitä sinä sanot, Nasu?"
"Minä sanon: Mitähän jännittävää tänään tapahtuu?" sanoi Nasu.
Puh nyökkäsi mietteliäänä. "Se on sama asia", hän sanoi.

(A.A.Milne)


 




Ateenan ja Emmin tyylinäyte vuodelta 2008






Ateena kantakirjauksen ratsastuskokeessa 2011





   

perjantai 9. joulukuuta 2011

Hiljaiseloa

Pitkä pitkä aika edellisestä kirjoittelusta! Vaikka ei tässä viime aikoina kovin kummoisia ole tapahtunutkaan. JA koska en edelleenkään omista kännykkäkameraa kummoisempaa, niin ei edes kuvapostauksia tule laiteltua.
Olen kyllä saanut vihiä tontuilta mukavasta kuvaavasta joululahjasta... :D Lisäksi kirjoittelen töissä tätä blogia pääosin ja työkoneeni on täynnä estoja milloin minnekin sivustoille, joten kuvien kopsaaminen esim facebookista on mahdotonta...

Tallillakaan en ole juuri montaa kertaa käynyt. Viime viikolla kyllä kävin Ateenalla ratsastamassa  ja aika kauan ratsastelinkin! :) Uusilla ratsastushousuilla ja erittäin materiaaliurheilijalle sopivilla vaaleanpunaisilla kukkakuvioisilla kumisaappailla! Lisäksi Ateenalla oli vielä vaaleanpuneinen satulahuopa joten ällöpunainen ilmestys oli valmis! :)

Nyt kun vihdoin on edes pikkukerros lunta maassa (joka kylläkin viimeistään tänään on muuttunut loskaksi), niin koirien kanssa ollaan ulkoiltu paljon metsässä ja möngitty lumessa ja tehty lumipalloja. Huippukivaa :)
Pari viikkoa sitten supersateisena ja ällönä sunnuntaina bongasin netistä mainoksen Hyvinkään koirakylpylästä. Sinne soittoa sitten ja saimme vapaan ajan jo samalle päivälle! Eiku koirat kyytiin ja menoks. Mukaan matkaan lähti äiti ja Emmin Tito. Se olikin huippupaikka! Koirat juoksi kun heikkopäiset ja hyppi kamikaze-loikkia altaan reunalta! :) Sinne mennään kyllä uudestaankin :)

Ni mitäs sit hepparintamalle... Viime viikolla olin torstain ja perjantain Tallinnassa joululahjashoppailemassa ja Tulihan sitä vähän juhlittuakin on board :) Hauska reissu ehdottomasti ja löysin laivan nuuskukaupasta iiihanan uuden hajuveden :)

Viime lauantaina lähdin sitten koirien ja yhden ystäväni kanssa ajelemaan kohti itää ja idän ihanaa Iivaria. Pihaton portilla en kyllä ollut lainkaan varma mikä niistä pörröponeista on edes mun :D Avustuksella löytyi oikein poniinikin :)
Olihan sillä hurjasti karvaa ja tukkakin hurjasti kasvanut. Riistettiin se sieltä hetkeksi kavereiden luota ja hetkisen harjailtiin. Tosi kiva oli nähdä pikku-iivistä! <3

Tällä viikolla maanantaina Vellulla kävi jälleen osteopaatti. Pienia jumeja löytyi lavoista, mutta ei mitään suurempaa. Eilen kävin taluttelemassa molempia vuorotellen kun Emmi ratsasti. Hepat näyttivät hyvältä vaikka lumien valuminen maneesin katolta vähän jännittikin.. :)

Maanantaina taas pitkästä aikaa Vellu traikkuun ja kohti Takkulaa ja Håkkusta :) Ensin viikonloppuna olis vuorossa uusintaklippauskierros Vällyllä. On tuo karva taas päässyt pidemmäksi :)