Ponin päiviä
"Tee päivästäsi paras mahdollinen pienillä iloisilla asioilla."
Viikonloppuna tuli vietettyä ponipäiviä. :) Vieläpä oikein mukavia ponipäiviä, vaikkakin mukaan mahtui toki muutakin ohjelmaa.
Perjantaina istuin iltaa hyvän ystäväni kanssa ja ilta maailman parannuksineen venyi aamuyöhön. Ihana kun saa joskus ajan kanssa vaan höpötellä kaikenlaisista jutuista. Suunnittelimme myös talvilomaa jolloin olisi tarkoitus matkustaa jonnekin... :) Tämän hetken suunnitelmien valossa kohde taitaa olla Afrikka, mutta ei tässä olla vielä mitään varattu. Ensi on ainakin vuorossa Ruotsin vierailu tyttöjen kanssa marraskuun alussa.
![]() |
| Tänne ;) |
Lauantaina aamusta suuntasin tallille katsomaan serkkuni ratsastusta. Ada on ollut ahkera taluttaja talutustunneilla ja sai siitä hyvästä itsenäisen ratsastuskerran. Hyvin meni :)
Tallilta kotiuduttuani aloin leipomaan omenapiirakkaa. Se olikin tosi helppo ohje ja sitä voisi tehdä uudestaankin :) Voisin kyllä kokeilla jotain muuta ainesosaa kuin omenaa. En nimittäin ole ihan suurin omenafani...
Tämän jälkeen oli vuorossa pientä shoppailua Lahdessa. Iivari sai oman liinan sekä fullneck fleeceloimen :) Ostin myös piiskan, jolla voin uhkailla Iivaria... :D
Tämän jälkeen napattiin Emmi kyytiin ja lähdettiin Iivarille tarkoituksen ohjasajoharjoitukset. Otettiin Iivi sisälle, harjailtiin ja laitettiin valjaita. Iivari oli tosi rauhallinen :) Se oli ollut edellisen yön ensimmäistä kertaa sisällä uudella tallilla. Ehkä sitä oli jännittänyt yöllä... ;)
Lähdettiin sitten suoraan maastoon takaaohjastaen. Meni tosi hyvin! Ohitettaessa nappureiden hevosia, piti tietysti vähän huudella, mutta muuta riekkumista ei ollut. Mentiin jopa pikku pätkiä ravia ja Emmi pystyi jopa päästämään Iivarin irti joksikin matkaa :) Melkoinen kiemurtelija se on kun tietysti ihmetyttää kävellä yksin ensimmäisenä! :D Olen kuitenkin tosi tyytyväinen, etenkin jos vertaa viime kevään ohjasajotreeniin joka oli aika paljon erilainen... (pystyyn loikkimista, liikkumisesta kieltäytymistä yms.)

Onnistuneen puuhailun jälkeen Iivari sai vielä karsinassaan mussutella mössönsä. Olen nyt antanut sille heinäpellettejä ja maitohappobakteereita auttamaan sen vatsan toimintaa. Se kun on vähän herkkä ruokinnan muutoksille ja nyt on ainakin heinä muuttunut muuton yhteydessä.
Sunnuntaina kävin aamupäivällä mattopyykillä! :D Puhtaat matot on niin ihania ja ajattelin että taitaa olla viimeiset mahdollisuudet tuollaiseen hommaan.
Ateena ja Vellu viettää edelleen rauhaiseloa rokotuksien jäljiltä ja ollaan käyty tallilla lähinnä vaan rapsuttelemassa ja laittamassa ruoat valmiiksi.
Eilen siis Iivarilla vuorossa juoksutus ja irtohyppy-päivä. Iivarilla on taipumus olla kentällä aika laiska. Se ei ilmeisesti oo vielä keksinyt mitä hauskaa on juosta ympyrää aidatulla hiekkaläntillä... Maastossa se on hurjan reipas tyyppi :) Eilen kuitenkin juoksutus sujui kivasti ja Iivari jopa laukkasi liinassa monta kierrosta! Se on jo aika hyvin :D Rakennettiin pari pientä estettä joita Iivi sai hypätä. Hyppääminen on kuitenkin Iivarin mielestä hauskaa ja sekin sujui ongelmitta ja korvat hörössä :)
Tämän jälkeen syöttelin ponia vielä jonkun hetken ennen tarhaan palauttamista.
![]() |
| Näin me mennään |
![]() |
| Hieno Iivi |

Ajatuksena on, että Iivari saa nyt pari päivää lomaa kaikesta aivojumpasta. Käyn vaan harjailemassa ja syöttelemässä ruohoa. Ehkä käydään vähän maisemia katselemassa. On se kyllä ihana poni! <3
"Elämä ei mene oikein, jos sitä ei eletä oikein."
![]() |
| Kiva päivä ja ihana poni <3 |





Ei kommentteja:
Lähetä kommentti